poniedziałek, 20 czerwca 2011

Czytelnicy Rynku Kolejowego o naszej akcji.

Informacja o naszej akcji znalazła się na internetowych łamach branżowego miesięcznika Rynek Kolejowy. Wywołała ona ożywioną dyskusję w komentarzach pod artykułem. Warto je przytoczyć:

14/06/2011 15:24 Autor: m.

A marszałek dolnośląski powie, że to lubuskiemu powinno zależeć, bo największą miejscowością na trasie jest Żagań. I tak będą sobie odbijać piłeczkę, aż ktoś w końcu wspaniałomyślnie zawiesi pociągi.

14/06/2011 15:54 Autor: Synth

Tory nie są złe od leszna do miłkowic jest długa 50 ale jakby troche poprawić to 70 spokojnie można jechać. Tory to pewnie najmniejszy problem. Największy problem to betonowe świnie z PLK siedzące przy korycie. To jakiś absurd. Ludzie chcą jeździć a PLK im nie pozwala.

14/06/2011 15:57 Autor: Piotr

Tędy można by było szybko dojechać z Wrocławia do Berlina. Z Cottbus do Berlina można pociągiem RE zajechać w dwie godziny. Z Forst do Legnicy jest 124km, z Legnicy do Wrocławia tylko 66km (55 minut dla RE). Czyli, teoretycznie, przy cywilizowanej szlakowej na Miłkowice-Zasieki (100-120km/h) można mieć połączenie z Berlinem do 4,5h (332 km Wrocław Gł. - Berlin Ostbf). Nie warto?
Zgłoś do usunięcia Zgłoś do usunięcia

14/06/2011 15:58 Autor: Maciek z Lublina

Żagań jest w województwie lubuskim , ale większość tego odcinka jest w województwie dolnośląskim... Zatem to wspólny interes obu województw , aby wyremontować tą linię. Da się coś podobnego zrobić niewielkim kosztem , czego przykładem jest linia nr 35 , a konkretniej odcinek : Szczytno - Wielbark. Przedsiębiorca ze Szwecji ( nazwa tego przedsiębiorstwa jest w artykule o reaktywacji ruchu w Wielbarku) , zdecydował się na wyłożenie pieniędzy. PKP PLK udostępniło materiał staroużyteczny i już jutro wraca ruch towarowy na odcinku ze Szczytna do Wielbarka!Na teraz , po tym remoncie ma być tak : po ewentualnej reaktywacji na szynobusach , w ruchu pasażerskim 60km/h , dla pociągów towarowych - 50km/h. Docelowo ze Szczytna do Wielbarka 80km/h. Koszty prac zostały ocenione na poziomie 150 tysięcy zł. Jak widać można. Województwu dolnośląskiemu , a także lubuskiemu , pozostaje brać przykład. Jest na stronie Rynku Kolejowego artykuł mówiący o tych pracach między Szczytnem a Wielbarkiem.

14/06/2011 16:17 Autor: Maciek z Lublina

Dla zainteresowanych tytuł artykułu : JUTRO POCIĄGI POWRÓCĄ DO WIELBARKA. Żagańska społeczności , macie oręż do tego , by być na TAK wobec kolei , a teraz walczcie i róbcie co w ludzkiej mocy. Już wam się trochę udało ( wiem o akcji z podpisami ) oby tak dalej! Zgłoś do usunięcia Zgłoś do usunięcia

14/06/2011 18:23 Autor: Adam Zz

To powinna być linia magistralna a nie duperelna dla szynobusów. 2:45 Wrocław-Berlin. Precz z Horką!

14/06/2011 18:41 Autor: Piotr

@Adamie, ale PLK ustami Rzecznika już oświadczyła że to dla nich jest właśnie linia duperelna. Nie po to modernizowali E30 (po której wielkie G jeździ) żeby robić jeszcze konkurencyjną linię przez Żagań. Więc niech się sypie, ku chwale PLKi. A bydło niech se kupi szroty z Reichu. http://www.gazetalubuska.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20110 217/POWIAT17/288247057

14/06/2011 19:01 Autor: Maciek z Lublina

Moim zdaniem moderna na 160km/h odcinka z Wrocławia do Węglińca i dalej do granicy nie wyklucza , żeby jednocześnie z tym zmodernizować linię z Wrocławia przez Legnicę i Żagań do granicy. Funkcjonowanie obu tych szlaków zrobionych na 160km/h przyniesie potężną korzyść Wrocławiowi i całej Polsce.

14/06/2011 20:36 Autor: XYZ!Precz z kolejowym szkodnictwem!

co za bzdury! aż się nóż w kieszeni otwiera!! jechalem tydzien temu z Forst do Legnicy. Super trasa, w dodatku magistralna. od Zagania zwolnił, ale są w Polsce chyba gorsze trasy po których jezdzą pociągi do cholery! nie dajcie Szafranowi i tym bałamutom zaorać tej trasy. ps. Hitler i Cesarz Wilhelm to się w zaświatach przewracają czytając te plkowskie wypociny...

14/06/2011 21:08 Autor: Piotr

@Maciek: Ale dla peelki wyklucza. I już. No bo tak. No. Rozumiesz już merytoryczną niemierzoną głębię tych argumentów?

14/06/2011 23:52 Autor: Maciek z Lublina

Wyklucza bo tak? A gdzie zdrowy rozsądek , kiedy jedno rozwiązanie dopełnia drugie , co - mam nieśmiałą nadzieję udało mi się jakkolwiek wykazać... Zgłoś do usunięcia Zgłoś do usunięcia

15/06/2011 07:41 Autor: Andrzej

Jechałem w ubiegłą sobotę z Żar do Legnicy dwuczłonowym szynobusem KD o 14.32. Frekwencja w wolny od pracy dzień wynosiła około 30 %. Uważamam, że jest to dobry kurs do powrotów ze szkół i przypuszczam, że w dni szkolne pasażerów jest dużo więcej. Moim zdaniem na trasie Żary - Węgliniec jeździ dużo mniej pasażerów i są nie lepsze prędkości a nikt nie wycofuje komunikacji, chyba że o czymś nie wiem... To się dobrze układa w całość. Najpierw przesunięto EC Wawel do Węglińca bo tam jest drut a potem uwala się linię przez Żagań. Pomyśleć, że w roku 1986 można było z Zagania wyjechać w siedmiu kierunkach i planowano doprowadzenie trakcji elektrycznej... Teraz zakrawa to na kpinę

15/06/2011 08:46 Autor: Piotr

@Andrzej: No bo w Węglińcu jest szopa. I dlatego nie ma druta do Zgorzelca. Związkowcy wiedzą jak bronić miejsc pracy likwidując kolejne linie. Patent nieznany na świecie, ale u nas sprawdza się doskonale.

15/06/2011 09:43 Autor: zielonogórzanin

Oni (czytaj PLK)zajęci są planowaniem Y.Takie zadupia jak woj Lubuskie to oni mają w głębokim poważaniu.Wywalono wielką kasę na remonty Łódz-Warszawka- a tu za niewielkie pieniądze można by zrewitalizować-nie mówię zmodernizować linie łączące Żagań i Żary ze światem.Południe województwa jest totalnie zaniedbane. Północ ma nowe szynobusy,za chwilę będzie jeździć po nowych torach-to samo należy zrobić na południu województwa.

Jak widać czytelnicy RK skłonni są raczej widzieć problem w indolencji Polskich Linii Kolejowych, niemniej widać troskę o stan kolei na południu woj. lubuskiego. Internauci zauważają też, to o czym mówimy od dawna, że modernizacja trasy E30 nie wyklucza modernizacji linii Forst - Żary - Żagań - Legnica, która jest najkrótszą trasą łączącą Berlin z Wrocławiem a nadto może być linią rezerwową.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz