Oficjalna odpowiedź władz województwa na nasz list dotyczący remontu linii "Żagań - Legnica" do nas jeszcze nie dotarła. Wszystkie osoby, które wysłały apel o modernizację drogą elaktroniczną otrzymały jednak dzisiaj e-maile zawierające stanowisko Marszałka Województwa w tej sprawie. W związku z powyższym prezentujemy krótki komentarz na ten temat.
Z nadzieją przyjmujemy fakt przyjęcia przez władze województwa naszego punktu widzenia odnośnie wieloletniego zaniedbania przedmiotowej trasy oraz konieczności jej niezwłocznej modernizacji.
Z nadzieją przyjmujemy fakt przyjęcia przez władze województwa naszego punktu widzenia odnośnie wieloletniego zaniedbania przedmiotowej trasy oraz konieczności jej niezwłocznej modernizacji.
Odpowiedź Pani marszałek w oczywisty sposób nie satysfakcjonuje nas w pełni, jednak z optymizmem odnotowujemy obudzenie się Urzędu Marszałkowskiego ze swoistego letargu w tej kwestii.
Pani Marszałek pisze o dwóch konsultowanych obecnie dokumentach rządowych uwzględniających remont powyższej linii. Oba dotyczą jednak odległego terminu lat 2020 i 2030. Pani Marszałek dotrzega ten fakt i w dalszej części listu pisze o rozpoczęciu żądanych przez nas działań, które zmierzać będą do szybszej modernizacji linii. Działania te objęły zarówno zarządcę narodowej sieci kolejowej PKP PLK jak i Województwo Dolnośląskie. Władze Województwa nie zgadzają się ponadto na dalszą marginalizację tego ciągu komunikacyjnego.
Deklaracje Pani Marszałek przyjmujemy niewątpliwie za dobrą monetę. Tym bardziej, że zostały złożone przez nią osobiście a nie przez wyznaczoną w tym celu osobę. Osobiście zatem zostanie przez wszystkich zaangażowanych w sprawę mieszkańców ze swoich obietnic rozliczona. Nie bez znaczenia jest również fakt, że stanowisko Pani Marszałek (mimo, iż jest zaadresowane do Tomasz Kwarcińskiego) otrzymały wszystkie osoby, które wysłały protestacyjengo maila. Złożyła zatem obietnice rzeszy mieszkańców południowej części województwa.
W związku z powyższym w dalszym ciągu oczekujemy na bardziej energiczne działania Samorządu Województwa Lubuskiego. Przypominamy, że rozmowy zarówno z PKP PLK jak i Województwem Dolnośląskim trwały już w roku 2009. Miał być wtedy już nawet złożony wniosek do EWT o modernizację, jednak do takowej jak wiemy nigdy nie doszło. Obawiamy się, że podobnie może być równiez w tym przypadku. Chcemy również by Województwo Lubuskie zadeklarowało kwotę jaką zamierza przeznaczyć na remont trasy.
Koalicja "Kolejowe Południe" zapowiada zatem dalsze baczne przyglądanie się realizacji obiecanych przez władze województwa działań. Gdy tylko dotrze do nas oficjalna odpowiedż, zaprezentujemy ją całej opinii publicznej oraz podejmiemy następne kroki w tej kwestii.
Pani Marszałek pisze o dwóch konsultowanych obecnie dokumentach rządowych uwzględniających remont powyższej linii. Oba dotyczą jednak odległego terminu lat 2020 i 2030. Pani Marszałek dotrzega ten fakt i w dalszej części listu pisze o rozpoczęciu żądanych przez nas działań, które zmierzać będą do szybszej modernizacji linii. Działania te objęły zarówno zarządcę narodowej sieci kolejowej PKP PLK jak i Województwo Dolnośląskie. Władze Województwa nie zgadzają się ponadto na dalszą marginalizację tego ciągu komunikacyjnego.
Deklaracje Pani Marszałek przyjmujemy niewątpliwie za dobrą monetę. Tym bardziej, że zostały złożone przez nią osobiście a nie przez wyznaczoną w tym celu osobę. Osobiście zatem zostanie przez wszystkich zaangażowanych w sprawę mieszkańców ze swoich obietnic rozliczona. Nie bez znaczenia jest również fakt, że stanowisko Pani Marszałek (mimo, iż jest zaadresowane do Tomasz Kwarcińskiego) otrzymały wszystkie osoby, które wysłały protestacyjengo maila. Złożyła zatem obietnice rzeszy mieszkańców południowej części województwa.
W związku z powyższym w dalszym ciągu oczekujemy na bardziej energiczne działania Samorządu Województwa Lubuskiego. Przypominamy, że rozmowy zarówno z PKP PLK jak i Województwem Dolnośląskim trwały już w roku 2009. Miał być wtedy już nawet złożony wniosek do EWT o modernizację, jednak do takowej jak wiemy nigdy nie doszło. Obawiamy się, że podobnie może być równiez w tym przypadku. Chcemy również by Województwo Lubuskie zadeklarowało kwotę jaką zamierza przeznaczyć na remont trasy.
Koalicja "Kolejowe Południe" zapowiada zatem dalsze baczne przyglądanie się realizacji obiecanych przez władze województwa działań. Gdy tylko dotrze do nas oficjalna odpowiedż, zaprezentujemy ją całej opinii publicznej oraz podejmiemy następne kroki w tej kwestii.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz